directions_bus
directions_bus
date_range
access_time

Інформація для пасажирів

 

ОБОВ’ЯЗКИ ТА ПРАВА ПАСАЖИРА

Пасажир зобов’язаний:

  • мати при собі квиток на проїзд, квитанцію на перевезення багажу, а за наявності права на пільги щодо оплати проїзду – посвідчення встановленого зразка або безоплатний квиток
  • займати зазначене у квитку місце, зберігати квиток до кінця поїздки і пред’являти в розгорнутому вигляді на вимогу осіб, що мають право здійснювати контроль
  • не порушувати громадський порядок
  • здійснювати посадку ( висадку) лише після повної зупинки автобуса
  • оплатити перевезення багажу та ручної поклажі згідно з вимогами Правил
  • мати візові та еміграційні документи (під час міжнародних перевезень)
  • завчасно подати сигнал водієві відповідним дзвінком або усно в разі виходу на зупинці “На вимогу”
  • у разі настання дорожньо-транспортної пригоди надати можливу допомогу потерпілим і повідомити про це органам поліції
  • повідомити водієві про виявлені забуті речі, документи та цінності
  • особи, що мають право на пільговий проїзд, здійснюють оплату обов”язкових та додаткових послуг автостанцій та перевезення багажу на загальних підставах.

Пасажир має право:

  • на безпечне і високоякісне перевезення
  • висувати вимоги до перевізника щодо виконання ним умов договору перевезення
  • перевозити тварин у встановленому законодавством порядку
  • перевозити безоплатно одну одиницю багажу в разі поїздки на маршруті приміського сполучення за умови, що його розміри не перевищують 100х50х30 сантиметрів, вагою до 20 кілограмів
  • гарантовано перевозити дві одиниці багажу з оплатою згідно з тарифом за кожну з них та безоплатно перевозити одну одиницю ручної поклажі у салоні транспортного засобу в разі поїздки на маршруті міжміського або міжнародного сполучення
  • безоплатно перевозити ручну поклажу в кількості не більш як дві одиниці на міських та приміських маршрутах
  • безоплатно перевозити з собою одну дитину віком до шести років без права зайняття нею окремого місця
  • купувати для дітей віком від шести до чотирнадцяти років дитячі квитки за пільговою ціною (із знижкою 25 відсотків вартості) у період з 1 жовтня до 15 травня
  • оголошувати цінність багажу
  • отримувати від перевізника, водія, працівника автостанції інформацію про послуги з перевезень
  • на компенсацію заподіяної шкоди
  • особи з обмеженими фізичними можливостями мають право на безоплатне перевезення засобів, призначених для особистого пересування (інвалідні візки, милиці тощо).

Пасажирам автобуса забороняється:

  • під час руху відволікати увагу водія від керування
  • відчиняти двері транспортного засобу до повної його зупинки
  • перешкоджати зачиненню дверей
  • розміщувати багаж у тих місцях, де це перешкоджає вільному пересуванню пасажирів уздовж салону
  • здійснювати поїздку без оплати її вартості або без пред”явлення посвідчення особи встановленого зразка (у разі наявності права на пільги щодо проїзду)
  • робити виправлення у квитку і передавати його іншій особі
  • перевозити багаж та ручну поклажу на сидінні
  • користуватись аварійним обладнанням без потреби
  • порушувати громадський порядок
  • курити в салоні автобуса чи в приміщенні та на території автостанції.

Пасажиру може бути відмовлено у перевезенні:

  • у разі відсутності вільних місць або відмови придбати квиток на проїзд в автобусі
  • якщо він порушує громадський порядок
  • якщо своїм багажем , ручною поклажею чи одягом він може забруднити транспортний засіб або одяг інших пасажирів , а також якщо він намагається перевезти заборонені для перевезення багаж , ручну поклажу та інші речі
  • у разі втрати документа на проїзд пасажир до посадки не допускається, вартість документа на проїзд не повертається, дублікат не видається, претензії не приймаються
  • у разі відсутності у пасажира документа на проїзд, а за наявності у нього пільг – документа, що підтверджує право на пільговий проїзд, пасажир вважається таким, що не має права на проїзд.

ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ ПЕРЕВІЗНИКА

Перевізник зобов’’язаний:

  • забезпечити дотримання персоналом вимог законодавства про автомобільний транспорт та захист прав споживачів
  • вживати заходів до забезпечення безпечної, зручної поїздки пасажирів і зберігання та/або доставки багажу згідно з договором перевезення і розкладом руху
  • організувати проведення контролю технічного та санітарного стану автобусів перед початком роботи
  • мати документи для здійснення перевезень згідно із законодавством;
  • утримувати транспортні засоби в належному технічному та санітарному стані, забезпечувати їх своєчасну подачу для посадки пасажирів і відправлення
  • здійснювати перевезення пасажирів з використанням сертифікованих транспортних засобів відповідного типу, на які оформлені документи згідно із законодавством
  • організовувати проїзд пасажирів до місця призначення за маршрутом без додаткових фінансових витрат пасажирів, насамперед осіб з особливими потребами, у разі припинення поїздки через технічну несправність транспортного засобу чи настання надзвичайної або невідворотної за даних умов події
  • здійснювати перевезення пасажирів з квитками і пасажирів, яким згідно із законодавством надано пільги щодо плати за проїзд
  • надавати пасажирам достовірну і своєчасну інформацію про найменування зупинок, можливі пересадки, розмір плати за проїзд, тощо
  • компенсувати шкоду, заподіяну здоров”ю та майну пасажирів
  • здійснювати обов”язкове особисте страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті
  • перевіряти (під час міжнародних перевезень) наявність у пасажира візових та еміграційних документів
  • виконувати вимоги цих Правил, Правил дорожнього руху та правил технічної експлуатації транспортних засобів.

Перевізник має право:

  • скасовувати рейси транспортних засобів у разі виникнення обставин, які він не міг передбачити і виникнення яких не міг запобігти, з поверненням пасажирам (або замовнику послуг) коштів, сплачених ними за перевезення
  • обмежувати або припиняти перевезення в разі стихійного лиха, епідемії, епізоотії або іншої надзвичайної ситуації
  • припиняти рух транспортних засобів у разі виникнення загрози життю та здоров”ю пасажирів
  • зазначати в багажній квитанції стан багажу, що має зовнішні пошкодження, або відмовлятися від його перевезення в разі заперечення пасажира проти внесення відповідної позначки
  • вимагати від органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, замовника перевезень та автостанцій виконання умов договору
  • надавати пасажирам пільги щодо оплати послуг з перевезення
  • пропонувати пасажирам додаткові послуги.

ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ ВОДІЯ

Водій автобуса зобов”язаний:

  • мати із собою і пред”являти для перевірки уповноваженим особам передбачені законодавством документи
  • дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса
  • приймати, розміщувати та видавати багаж пасажирам на передбачених графіком зупинках
  • стежити за виконанням пасажирами своїх обов”язків та безпечним розміщенням ними багажу і ручної поклажі в автобусі
  • здійснювати висадку пасажирів у разі заправлення автобуса паливом під час виконання перевезення
  • вживати необхідних заходів до забезпечення безпеки пасажирів у разі виникнення перешкод для руху на маршруті (туман, ожеледь тощо), які не дають змоги продовжити поїздку, а також у разі вимушеної зупинки на залізничному переїзді
  • перевіряти під час посадки на приміському або міжміському маршрутах наявність в осіб квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу
  • зупиняти під час виконання рейсу в режимі маршрутного таксі автобус для посадки на вимогу в місцях громадського транспорту, а також в інших місцях, але не ближче ніж за 100 метрів від місця зупинки громадського транспорту, якщо це не суперечить Правилам дорожнього руху
  • зупиняти автобус для посадки та висадки пасажирів на відстані не більше 0,5 метра від краю проїзної частини дороги
  • пройти перед виїздом на маршрут медичний огляд, забезпечити перевірку технічного стану і комплектності транспортного засобу
  • дотримуватися визначеного законодавством режиму праці та відпочинку
  • бути охайно одягненим, чемно поводитися з пасажирами
  • оголошувати найменування і тривалість зупинки
  • продавати квитки пасажирам до початку руху автобуса у передбачених законодавством випадках
  • забезпечити у раз відставання пасажира від автобуса на шляху прямування збереження його ручної поклажі, багажу
  • у разі здійснення міжміських або міжнародних перевезень надавати допомогу пасажирам з обмеженими фізичними можливостями в розміщенні ручної поклажі, багажу, милиць, візків та інших особистих речей, а також під час посадки і висадки з автобуса
  • забезпечувати перевезення багажу в багажних відділеннях автобуса (у разі їх наявності) або розміщення так, щоб не заважати вільному проходу пасажирів уздовж салону автобуса та не блокувати доступ до основних і аварійних виходів.

Водій автобуса має право:

  • вимагати від пасажирів виконання їх обов”язків
  • перевіряти під час посадки в автобус на приміських, міжміських та міжнародних маршрутах наявність квитків на проїзд і квитанцій на перевезення багажу
  • не видавати багаж, якщо пасажир не пред”явив квитанцію на перевезення багажу
  • не допускати до поїздки пасажира, якщо в салоні відсутні вільні місця (крім випадків, коли в пасажира є квиток на місце в салоні)
  • відмовити у разі виконання рейсів у режимі маршрутного таксі у зупинці для посадки та/або висадки у місці, розташова ному на відстані ближче ніж 100 метрів від обладнаної зупинки громадського транспорту, або на порушення Правил дорожнього руху
  • не допускати до поїздки пасажирів, які не мають квитків або не пред”являють посвідчення встановленого зразка, що підтверджує право на пільги щодо оплати проїзду, перебувають у стані алкогольного чи наркотичного сп”яніння, порушують громадський порядок, мають при собі небезпечні вантажі, зокрема легкозаймисті, вибухонебезпечні і такі, що можуть забруднити транспортний засіб чи одяг пасажирів.

Водію автобуса забороняється:

  • починати рух до повного зачинення дверей та відчиняти їх до повної зупинки автобуса
  • змінювати маршрут і графік руху
  • розмовляти з пасажирами, їсти, пити, курити під час руху автобуса
  • продавати пасажирам квитки під час руху автобуса
  • відмовляти пасажирам в обслуговуванні, крім передбачених законодавством та цими Правилами випадків
  • обирати пасажирів за вигідністю прямування
  • перевозити в автомобілі гострі і ріжучі предмети, пожежонебезпечні, вибухові, отруйні, їдкі, сморідні та наркотичні речовини, вогнепальну зброю без чохлів, інші небезпечні предмети
  • перевозити тварин, крім передбачених законодавством випадків
  • порушувати вимоги цих Правил, Правил дорожнього руху та правил технічної експлуатації транспортного засобу.

ПЕРЕВЕЗЕННЯ РУЧНОЇ ПОКЛАЖІ ТА БАГАЖУ

  • Плата за перевезення ручної поклажі не справляється у разі перевезення її у салоні автобуса: міжміського або міжнародного сполучення - не більше однієї одиниці ручної поклажі; міського або приміського сполучення – не більше двох одиниць.
  • Ручна поклажа перевозиться у салоні автобуса під наглядом пасажира. За перевезення ручної поклажі у салоні автобуса понад норму з пасажира справляється плата за тарифом, встановленим згідно із законодавством.
  • У разі здавання ручної поклажі до багажного відділення транспортного засобу за її перевезення справляється плата як за перевезення багажу.
  • Багаж пасажирів перевозиться у багажному відділенні автобуса (якщо це передбачено конструкцією автобуса) за плату.
  • У разі відсутності багажного відділення багаж перевозиться в салоні автобуса (одна одиниця – безоплатно, решта – за плату згідно з тарифом) .
  • Пасажир під час здавання багажу для перевезення має право оголосити його цінність, сплативши встановлену суму.
  • Після завершення перевезення багаж зберігається у перевізника протягом доби без оплати. За зберігання багажу строком понад добу справляється плата за визначеним перевізником тарифом, якщо інше не передбачено законодавством.
  • Не затребувані протягом місяця у пункті призначення багаж чи ручна поклажа вважаються знахідкою.
  • Особи з обмеженими фізичними можливостями мають право на безоплатне перевезення засобів, призначених для осо бистого пересування (інвалідні візки, милиці тощо).

Не допускаються до перевезень:

  • небезпечні вантажі, зокрема легкозаймисті, вибухонебезпечні і такі, що можуть забруднити транспортний засіб чи одяг пасажирів
  • зброя та тварини, крім випадків, передбачених законом
  • тварини ( крім дрібних звірів і птахів у клітках ,а також собак у намордниках за наявності повідків, котів — з пред”явленням документів на них, виданих ветеринарною службою )
  • багаж , розміри якого перевищують 100х50х30 см або вагу 40 кг ,та ручна поклажа відповідно 60х40х20 см і 10 кг.

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ АВТОСТАНЦІЙ, ПРОДАЖ ТА ПЕРЕОФОРМЛЕННЯ ПРОЇЗНИХ ДОКУМЕНТІВ

Право на позачергове обслуговування на автостанції мають інваліди, громадяни похилого віку, вагітні жінки, пасажири з дітьми дошкільного віку та інші визначені законом особи. Функції з надання допомоги особам з обмеженими фізичними можливостями під час їх обслуговування на автостанціях покладаються на начальника АС
(ст. диспетчера, чергового диспетчера, чергового по залу, контролера пасажирського автотранспорту). Попередній продаж квитків розпочинається не пізніше ніж за 15 діб і припиняється за одну добу до відправлення автобуса (по режиму роботи каси ). Каси автостанцій здійснюють переоформлення квитків до моменту видачі водію квитково-касової відомості у разі:

  • виникнення потреби у здійсненні поїздки автобусом, який відправляється іншим рейсом
  • заміни місця, зазначеного в квитку, на інше (за наявності вільних місць).

За переоформлення квитка у строк понад одну добу до відправлення з пасажира справляється плата. Переоформлення квитка у строк менше однієї доби до відправлення вважається поверненням квитка та придбанням іншого квитка. Особа, яка придбала квиток , має право на повернення його в касу до відправлення автобуса і виплату суми, що дорівнює повній вартості квитка, у разі:

  • відміни рейсу або відправлення автобуса із запізненням
  • ненадання пасажиру місця, зазначеного у квитку (у разі відмови пасажира від іншого запропонованого місця)
  • надання для перевезення автобуса, клас якого нижчий, ніж зазначено у розкладі руху на автостанції.

У разі повернення в касу автостанції квитка на автобус міжміського або міжнародного сполучення у строк понад одну добу до його відправлення, передбаченого розкладом руху, пасажирові повертається сплачена сума, крім плати за про даж квитків та збору за попередній продаж квитків.

У разі повернення квитка на автобус міжміського або міжнародного сполучення у строк за дві години або менше як за одну добу до його відправлення особі повертається сплачена сума, крім плати за продаж квитків, збору за попередній продаж та 10 відсотків вартості проїзду.

У разі повернення квитка на зазначений автобус пізніше ніж за дві години, але не пізніше ніж за 10 хвилин до відправ лення автобуса, передбаченого розкладом руху, пасажирові повертається сплачена сума, крім плати за продаж квитків, збору за попередній продаж квитків та 20 відсотків вартості проїзду.

У разі повернення квитка пізніше ніж за 10 хвилин до відправлення автобуса, а також протягом трьох годин з мо менту його відправлення особі повертається сплачена сума, крім плати за продаж квитків, збору за попередній продаж квитків та 30 відсотків вартості проїзду

Пасажир має право на повернення квитка протягом трьох діб з моменту відправлення автобуса у разі хвороби або нещас ного випадку, що підтверджується відповідними документами. У такому разі йому відшкодовується сплачена сума, крім плати за продаж квитків, або безоплатно переоформляється квиток на інший автобус

Квитки на автобуси приміського сполучення не переоформляються, а у разі запізнення пасажира – не підлягають поверненню, крім випадків відміни рейсу або відправлення автобуса із запізненням чи надання для перевезення автобуса, клас якого нижчий, ніж зазначено у розкладі руху на автостанції.

Затверджено постановою КМ України від 26 вересня 2007 р. № 1184

Перелік
окремих категорій пасажирів , які мають право на пільговий проїзд
в автобусах приміського і міжміського сполучення

ПІЛЬГОВА КАТЕГОРІЯ   ПРИМІСЬКІ МАРШРУТИ  МІЖМІСЬКІ МАРШРУТИ
  Учасники бойових дій та особи прирівнені до них Інваліди ВВв 3 групи Учасники ВВв та особи, на яких поширюється чинність закону «Про статус ветеранів війни»    Безплатний
проїзд
 1) Безплатний проїзд по Україні
2)По талону один раз на два роки (туди і назад) або один раз на рік (туди і назад) з 50-відсотковою знижкою в республіку Білорусь (згідно Міжурядової угоди)
Інваліди Великої Вітчизняної війни 1 та 2 групи та прирівнені до них Герої України Герої Радянського Союзу
Повні кавалери орд. Слави
Особи, нагороджені
чотирма і більше медалями“За відвагу” 
 Безплатний
проїзд
 1) Безплатний проїзд по Україні
2) Один раз на рік (туди і назад)
безплатний проїзд по талону
в республіку Білорусь
(згідно Міжурядової угоди)
Особа, що супроводжує інваліда ВВв 1 групи   Безплатний
проїзд
 1) Безплатний проїзд по Україні
2) По талону 
один раз на рік (туди і назад) 
з 50-відсотковою знижкою 
в республіку Білорусь 
(згідно Міжурядової угоди)
Неповнолітні в”язні концентраційних таборів, колишні в”язні
концентраційних таборів,
дружини (чоловіки) померлих жертв нацистських переслідувань 
Безплатний проїзд в межах області за місцем проживання   

По талону безплатний проїздодин раз на два роки (туди і назад)  чи проїзд один раз на рік (туди і назад) з 50-відсотковою знижкою

 Колишні малолітні в”язні концентраційних таборів, визнані інвалідами  Безплатний проїзд в межах області за місцем проживання  1) Інвалідам 1 та 2 груп – по талону безоплатний проїзд один раз на рік (туди і назад)
2) Інваліди 3 групи та особа, яка
супроводжує інваліда 1 групи –
по талону 50-відсоткова знижка
один раз на рік (туди і назад)
3) 50-відсоткова знижка
в період з 1 жовтня по 15 травня
 Інваліди, діти-інваліди, особа, яка супроводжує інваліда 1 групи чи
дитину-інваліда
 Безплатний
проїзд
  50-відсоткова знижка
в період з 1 жовтня по 15 травня
при наявності відповідного штампа в посвідченні
 Військовослужбовці строкової служби, які стали інвалідами внаслідок бойових дій, учасники бойових дій та прирівняні до них особи, батьки загиблих, померлих чи пропалих військовослужбовців Безплатний
проїзд 
 50 – відсоткова знижка
по території України
 Особи, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною Безплатний
проїзд в сільській місцевості 
 Безплатний проїзд по Україні
по талону
один раз на рік (туди і назад)
 Пенсіонери за віком, ветерани
праці, діти війни,
прокурори і слідчі, працівники міліції, посадові особи податкової міліції, діти-сироти і діти позбавлені батьківського піклування
 Безплатний проїзд    Не надається
 Реабілітовані, які стали інвалідами внаслідок репресій  Безплатний
проїзд в сільській місцевості в межах адміністративного району
 Не надається
 Ветерани військової служби, ветерани органів внутрішніх справ,
ветерани державної пожежної охорони,
ветерани державної служби спеціального зв”язку
 Безплатний
проїзд
 Безплатний проїзд по Україні
один раз на рік (туди і назад) при слідуванні на лікування в санаторії
 Військовослужбовці строкової служби, діти з багатодітних сімей  Безплатний проїзд  Безплатний проїзд по Україні
 Особи звільнені з військової служби, які стали інвалідами під час проходження військової служби  Безплатний
проїзд
 50-відсоткова знижка
в період з 1 жовтня по 15 травня
 Громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС
1,2 категорія
 Безплатний
проїзд
 Першочергове право
придбання квитків з наступним відшкодуванням
 Діти, яким встановлено інвалідність, пов”язану з Чорнобильською катастрофою  Безплатний
проїзд
 Дитині та особі, яка її супроводжує до місця лікування з правом позачергового придбання квитків і подальшого відшкодування
Хворі, які лікуються на
апараті “штучна нирка” 
 Безплатний
проїзд
 Безплатний
проїзд в межах області

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПАСАЖИРІВ та ПЕРЕВІЗНИКІВ
за адміністративні правопорушення на автотранспорті
(В редакції Кодексу України “Про адміністративні правопорушення” від 05.10.2000 р.)

 Порушення Стаття   Штраф
Безквитковий проїзд пасажира, а так само провезення без квитка дитини віком від семи до шістнадцяти років в автобусі приміського, внутрірайонного, міжміського і міжнародного сполучення  Стаття 135   10-кратний розмір вартості проїзду
Неоплачене провезення багажу   Стаття 134  від 0,5 до двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
 Провезення в автобусах, а також здача в багаж чи в камеру схову небезпечних речовин або предметів. (Перелік небезпечних речовин або предметів визначається Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту)  Стаття 133  від 0,5 до двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
 Непокора пішоходів сигналам регулювання дорожнього руху, перехід ними проїзної частини у невстановлених місцях або безпосередньо перед транспортними засобами, що наближаються  Стаття 127  від 0,1 до 0,5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
 Перевезення водіями транспортних засобів, що працюють у режимі маршрутних таксомоторів або здійснюють міжміські чи міжнародні перевезення, пасажирів понад кількість місць для сидіння  Стаття 121  від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
 Здійснення регулярних перевезень пасажирів на постійних маршрутах без укладення договору на перевезення пасажирів автомобільним транспортом або без паспорта маршруту   Стаття 133-1  від 20 до 25 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян 
 Відхилення від визначеного маршруту руху автобуса або маршрутного таксомотора, незаїзд на автостанцію (автовокзал), якщо такий заїзд передбачений розкладом руху  Стаття 133-1  від 2 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
 Безпідставна відмова від передбаченого законом пільгового перевезення громадян Стаття 133-1   від 8 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
 Викидання сміття та інших предметів з автобусів  Стаття 119  від 0,5 до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян
 Пошкодження внутрішнього обладнання та стекол автобусів  Стаття 119  від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
 Куріння в автобусах  Стаття 119  від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян